Traag evenementenbeleid

Veel organisatoren van evenementen klagen dit jaar over de trage afhandeling van een vergunningaanvraag. Ik wil weten wat deze vertraging veroorzaakt en schreef de verantwoordelijke, de burgemeester, een brief.

Geachte burgemeester,

Graag wil ik u een aantal vragen stellen in de commissie Raadszaken, onder het vaste agendapunt Informatie B&W, over de afhandeling van vergunningaanvragen voor evenementen.

Dit jaar blijkt dat veel aanvragen voor een vergunning pas zeer laat worden afgehandeld. Vergunnningen die al voor 1 november 2005 bij de gemeente zijn aangemeld waren pas op de laatste dag voor het evenement beschikbaar. En voor de aankomende evenementen is het nog steeds niet duidelijkheid of men een vergunning krijgt. Het is voor aanvragers (organisatoren) op deze manier vrij moeilijk om afspraken te maken. Organisatoren hebben zo ook hun verplichtingen.

Ik wil opmerken dat u eindverantwoordelijk bent voor het beleid en de wijze waarop vergunningaanvragen worden behandeld en de criteria waaraan zij worden getoetst. Het betreft een aan u toekomende vrije beschikkingsbevoegdheid.

De evenementencommissie onder uw voorzittersschap toetst de aanvragen. Deze bevoegdheid kan gemandateerd worden aan een ambtenaar. In de nota Evenementenbeleid 2006 wordt dit op het politiek bestuurlijk belang afgeraden.

Veel organisatoren meldden mij dat door de afwezigheid van één ambtenaar de vergunningaanvragen traag worden afgehandeld.

Mijn vraag luidt:

Wat zorgt voor de vertraagde afhandeling van vergunningaanvragen voor evenementen?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s